Hatice Boztas

Docent aardrijkskunde en Engels

Natuurlijk zijn ook onze leerlingen wel eens ontevreden, gefrustreerd of boos. Of ze hebben een drukke bui, waardoor ze de les kunnen verstoren. Daar moeten we wat mee, want onze andere leerlingen kunnen daar last van ervaren. Toch ben ik er niet van om leerlingen direct te bestraffen of te vermanen. Onze leerlingen –tieners – weerspiegelen jouw gedrag namelijk. Als jij je opwindt, doen zij dat vaak ook. Met rustig blijven, bereik je dan ook bijna altijd een beter resultaat. Met een paar keer diep ademhalen en even afkoelen kun je de meeste problemen wel oplossen. Zeker als je daarna met de leerling in gesprek gaat, goed luistert en probeert haar of hem écht te begrijpen. Iedere leerling heeft namelijk nét weer een verschillende behoefte dan de ander, dat maakt het werk hier ook zo leuk.

Artboard 16

Lennart Klinkspoor

Afdelingsleider
Artboard 14

Kim Oudshoorn

Docent Nederlands en mentor
Artboard 2

Felicien Evert

Docent Engels en mentor
Jacqueline Boer

Jacqueline Boer

Docent biologie en verzorging en coördinator intake
Annieck-Dekker

Annieck Dekker

Leerlingbegeleider en docent tekenen
Nicole Verhaar

Nicole Verhaar

Leerlingbegeleider